CO U WIEWIÓREK W LUTYM?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE

od 03.02.2025 – 28.02.2025 r.

BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI…

- określą swój nastrój;

- wezmą udział w zabawach orientacyjno – porządkowych;

- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby „Stare baśnie”;

- będą wzbogacać słownictwo;

- będą rozwiązywać zagadki słuchowe;

- wysłuchają piosenki „Bajkowe marzenia”;

- dowiedzą się jak wygląda litera G, g;

- poznają liczbę 8;

- będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie;

- będą rozwiązywać zagadki ruchowe;

- dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki;

- będą rozwiązywać rebusy fonetyczne;

- wykonają pracę plastyczną „Zaczarowania książka”.

WSPANIAŁE ZABAWY NA ŚNIEGU

  • wysłuchają opowiadania ;
  • będą rozwijać słownictwo;
  • wymienią oznaki zimy;
  • poznają literę W, w w toku zabaw;
  • będą brały udział w zimowych eksperymentach;
  • będą rozwijać umiejętność dodawania na konkretach w dostępnym dla siebie zakresie;
  • będą obserwowały korę drzew pod śniegiem;
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Zimowe zabawy”;
  • będą improwizować przy muzyce;
  • dowiedzą się , jaki jest prawidłowy ubiór do zabawy na śniegu;
  • obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą;
  • dowiedzą się , jakie są sporty zimowe;
  • poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu;
  • będą brać udział w zabawach językowych;
  • rozwiną sferę emocjonalną;
  • wykonają pracę plastyczną „Sportowa Pani Zima”;
  • wezmą udział w Walentynkowy balu karnawałowym na sportowo.

KOSMICZNE TAJEMNICE

  • wysłuchają opowiadania;
  • określą swój nastrój;
  • poznają literę p, P w toku zabaw;
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Kosmiczne marzenia”;
  • rozwiną umiejętność zadawania pytań;
  • będą pracować w parach;
  • poznają liczbę 9 i jej zapis cyfrowy;
  • poznają nazwy planet Układu Słonecznego;
  • będą odnajdywać różnice między planetami';
  • złożą obrazki ufoludków zgodnie z usłyszaną instrukcją;
  • stworzą ufoludki z figur geometrycznych;
  • utrwalą określenia: mały, najmniejszy, większy, największy, mniej, więcej;
  • utrwalą wiedzę na temat pojazdów kosmicznych;
  • poznają ciekawostki związane z kosmosem;
  • wykonają eksperymenty;
  • wykonają pracę plastyczną „Przystanek Droga Mleczna”;
  • wymienią skojarzenia do słowa kosmos;
  • będą ćwiczyć wyobraźnię;
  • dowiedzą się, kto odbył lot w kosmos;
  • poznają ciekawostki związane z kosmosem.

SKĄD BIORĄ SIĘ PRODUKTY EKOLOGICZNE – REALIZACJA PROGRAMU EDUKACYJNEGO WE WSPÓŁPRACY Z GŁÓWNYM INSPEKTORATEM SANITARNYM

  • poznają symbole produktów ekologicznych;
  • poznają drogę od ziarenka do pieczywa;
  • będą współpracować w parach;
  • utrwalą budowę piramidy zdrowego żywienia;
  • utrwalą technikę poprawnego mycia rąk;
  • będą rozpoznawać odgłosy z otoczenia wiejskiego: krowy, kozy, owcy, kury itp.;
  • poznają i utrwalą nazwy produktów nabiałowych oraz ich wpływ na organizm człowieka;
  • wspólnie z nauczycielem stworzą mapę mentalną produktów pochodzących z mleka;
  • wysłuchają i nauczą się piosenki „Rzeka mleka”;
  • poznają warunki sprzyjające ekologicznej hodowli zwierząt;
  • odkryją walory odżywcze mięsa i ryb;
  • w dalszym ciągu przestrzegamy zasad kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłku;
  • poznają dobre tłuszcze ważne dla organizmu człowieka oraz ich źródła;
  • utrwalą hasła związane ze zdrową i ekologiczną żywnością.
  • będą uczestniczyć w różnego rodzaju ćwiczeniach oraz zabawach ruchowych;
  • rozwiążą różnego rodzaju zagadki.