Zamierzenia luty2025
CO U WIEWIÓREK W LUTYM?
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO WYCHOWAWCZE
od 03.02.2025 – 28.02.2025 r.
BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI…
- określą swój nastrój;
- wezmą udział w zabawach orientacyjno – porządkowych;
- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby „Stare baśnie”;
- będą wzbogacać słownictwo;
- będą rozwiązywać zagadki słuchowe;
- wysłuchają piosenki „Bajkowe marzenia”;
- dowiedzą się jak wygląda litera G, g;
- poznają liczbę 8;
- będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie;
- będą rozwiązywać zagadki ruchowe;
- dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki;
- będą rozwiązywać rebusy fonetyczne;
- wykonają pracę plastyczną „Zaczarowania książka”.
WSPANIAŁE ZABAWY NA ŚNIEGU
- wysłuchają opowiadania ;
- będą rozwijać słownictwo;
- wymienią oznaki zimy;
- poznają literę W, w w toku zabaw;
- będą brały udział w zimowych eksperymentach;
- będą rozwijać umiejętność dodawania na konkretach w dostępnym dla siebie zakresie;
- będą obserwowały korę drzew pod śniegiem;
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Zimowe zabawy”;
- będą improwizować przy muzyce;
- dowiedzą się , jaki jest prawidłowy ubiór do zabawy na śniegu;
- obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą;
- dowiedzą się , jakie są sporty zimowe;
- poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu;
- będą brać udział w zabawach językowych;
- rozwiną sferę emocjonalną;
- wykonają pracę plastyczną „Sportowa Pani Zima”;
- wezmą udział w Walentynkowy balu karnawałowym na sportowo.
KOSMICZNE TAJEMNICE
- wysłuchają opowiadania;
- określą swój nastrój;
- poznają literę p, P w toku zabaw;
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Kosmiczne marzenia”;
- rozwiną umiejętność zadawania pytań;
- będą pracować w parach;
- poznają liczbę 9 i jej zapis cyfrowy;
- poznają nazwy planet Układu Słonecznego;
- będą odnajdywać różnice między planetami';
- złożą obrazki ufoludków zgodnie z usłyszaną instrukcją;
- stworzą ufoludki z figur geometrycznych;
- utrwalą określenia: mały, najmniejszy, większy, największy, mniej, więcej;
- utrwalą wiedzę na temat pojazdów kosmicznych;
- poznają ciekawostki związane z kosmosem;
- wykonają eksperymenty;
- wykonają pracę plastyczną „Przystanek Droga Mleczna”;
- wymienią skojarzenia do słowa kosmos;
- będą ćwiczyć wyobraźnię;
- dowiedzą się, kto odbył lot w kosmos;
- poznają ciekawostki związane z kosmosem.
SKĄD BIORĄ SIĘ PRODUKTY EKOLOGICZNE – REALIZACJA PROGRAMU EDUKACYJNEGO WE WSPÓŁPRACY Z GŁÓWNYM INSPEKTORATEM SANITARNYM
- poznają symbole produktów ekologicznych;
- poznają drogę od ziarenka do pieczywa;
- będą współpracować w parach;
- utrwalą budowę piramidy zdrowego żywienia;
- utrwalą technikę poprawnego mycia rąk;
- będą rozpoznawać odgłosy z otoczenia wiejskiego: krowy, kozy, owcy, kury itp.;
- poznają i utrwalą nazwy produktów nabiałowych oraz ich wpływ na organizm człowieka;
- wspólnie z nauczycielem stworzą mapę mentalną produktów pochodzących z mleka;
- wysłuchają i nauczą się piosenki „Rzeka mleka”;
- poznają warunki sprzyjające ekologicznej hodowli zwierząt;
- odkryją walory odżywcze mięsa i ryb;
- w dalszym ciągu przestrzegamy zasad kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłku;
- poznają dobre tłuszcze ważne dla organizmu człowieka oraz ich źródła;
- utrwalą hasła związane ze zdrową i ekologiczną żywnością.
- będą uczestniczyć w różnego rodzaju ćwiczeniach oraz zabawach ruchowych;
- rozwiążą różnego rodzaju zagadki.