Co w marcu będzie w Wiewiórkach

 

Zwierzęta sprzed milionów lat

− określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Dzień z życia Dinki

− poznają literę z, Z w toku zabaw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Dinozaury

− poznają różne gatunki dinozaurów

− wezmą udział w zabawie sensorycznej

− zapoznają się z odejmowaniem na konkretach

− wykonają ślady prehistorycznego zwierzęcia

− dowiedzą się, czym zajmuje się paleontolog

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− będą rozwijać umiejętność ekspresji słownej

− będą rozwijać słownictwo

− wykonają eksperyment z przenoszeniem lodowca

− wezmą udział w grze podłogowej

− wykonają pracę plastyczną Wizyta w lesie jurajskim

 

 

Pogoda marcowa

− określą swój nastrój

− dowiedzą się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu

− wysłuchają wiersza Moniki Malechy Garderoba przedszkolaka

− wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Sadzenie roślin lub Mieszanie kolorów

− zaprojektują marcowy garnek

− uzupełnią kalendarz pogody

− poznają literę u, U w toku zabaw

− rozwiążą zagadki

− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na hulajnodze

− poznają oznaki wiosny

− będą klasyfikować i przeliczać przedmioty

− ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności

− przygotują przedszkolny ogródek

− dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina

− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie

− dowiedzą się, jak ubierać się na cebulkę

− wykonają pracę plastyczną Marcowe ubrania

 

Wiosno, ach to ty!

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Powrót bociana

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Bociek

− wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny

− poznają literę c, C w toku zabaw

− odkryją zapis cyfrowy liczby 10

− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę

− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków

− określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd

− będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę

− dowiedzą się, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− określą, gdzie jest więcej elementów, a gdzie – mniej

− dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika

− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych

− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie

− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków

− wykleją krople deszczu plasteliną

− wykonają doświadczenia związane z zagadnieniem obiegu wody w przyrodzie

− dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie

 

Wielkanoc

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Wiesławy Żaby-Żabińskiej Wkrótce Wielkanoc

− wysłuchają opowiadania Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje

− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego

− przygotują pastę jajeczną

− poznają literę j, J w toku zabaw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Święta Wielkanocne

− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami

− będą rozwiązywać zadania tekstowe

− będą prowadzić własną hodowlę

− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− wezmą udział w improwizacji

− wykonają pracę plastyczną Śmigus-dyngus

- śniadanie Wielkanocne

- Zajączek