Zamierzenia Marzec 2024
Co w marcu będzie w Wiewiórkach
Zwierzęta sprzed milionów lat
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Dzień z życia Dinki
− poznają literę z, Z w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Dinozaury
− poznają różne gatunki dinozaurów
− wezmą udział w zabawie sensorycznej
− zapoznają się z odejmowaniem na konkretach
− wykonają ślady prehistorycznego zwierzęcia
− dowiedzą się, czym zajmuje się paleontolog
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− będą rozwijać umiejętność ekspresji słownej
− będą rozwijać słownictwo
− wykonają eksperyment z przenoszeniem lodowca
− wezmą udział w grze podłogowej
− wykonają pracę plastyczną Wizyta w lesie jurajskim
Pogoda marcowa
− określą swój nastrój
− dowiedzą się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu
− wysłuchają wiersza Moniki Malechy Garderoba przedszkolaka
− wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Sadzenie roślin lub Mieszanie kolorów
− zaprojektują marcowy garnek
− uzupełnią kalendarz pogody
− poznają literę u, U w toku zabaw
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na hulajnodze
− poznają oznaki wiosny
− będą klasyfikować i przeliczać przedmioty
− ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności
− przygotują przedszkolny ogródek
− dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina
− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
− dowiedzą się, jak ubierać się na cebulkę
− wykonają pracę plastyczną Marcowe ubrania
Wiosno, ach to ty!
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Powrót bociana
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Bociek
− wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny
− poznają literę c, C w toku zabaw
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków
− określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd
− będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę
− dowiedzą się, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− określą, gdzie jest więcej elementów, a gdzie – mniej
− dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika
− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych
− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie
− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków
− wykleją krople deszczu plasteliną
− wykonają doświadczenia związane z zagadnieniem obiegu wody w przyrodzie
− dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie
Wielkanoc
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają wiersza Wiesławy Żaby-Żabińskiej Wkrótce Wielkanoc
− wysłuchają opowiadania Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje
− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego
− przygotują pastę jajeczną
− poznają literę j, J w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Święta Wielkanocne
− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− będą prowadzić własną hodowlę
− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− wezmą udział w improwizacji
− wykonają pracę plastyczną Śmigus-dyngus
- śniadanie Wielkanocne
- Zajączek