Wiewiórki w styczniu:

Tak mija nam czas

 − wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Zegary i upływający czas oraz wierszy Agnieszki Galicy Tydzień ma siedem dni i Janusza Minkiewicza Zegarmistrz

− poznają nazwy pór roku

 − poznają nazwy dni tygodnia

− poznają literę s, S w toku zabaw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Cztery pory roku

− dowiedzą się, czym jest kalendarz i do czego służy

 − rozwiążą zagadki o porach roku

− poznają zawód zegarmistrza

− dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu

 − ułożą własny plan dnia

− dowiedzą się, czym jest wehikuł czasu

− będą obserwowały porę roku – zimę

− będą improwizowały przy nagraniu muzyki klasycznej

− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu

 

Zwierzęta zimą

− wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Ptasia stołówka oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Przerwana zabawa Rysia i Diega lub Pracownia malarska wiewiórki Zoi − będą tworzyć zdrobnienia oraz nazwy ulic od nazw ptakó

− dowiedzą się, czym dokarmiać ptaki

− poznają literę n, N w toku zabaw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Dokarmiamy ptaki − rozwiążą zagadki o zwierzętach

− wykonają ptasi karmnik

− będą przeliczać w dostępnym zakresie

− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem

− wykonają odznakę dla leśniczego

− zapoznają się z pracą leśniczego

 − poznają tropy wybranych zwierząt

− wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych

− dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek

− wyrażą emocje poprzez różne formy ekspresji

 − wykonają pracę plastyczną Las zimą

 

Kim są rodzice moich rodziców?

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Trema przed występem

− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Czas z dziadkami

 − wysłuchają i nauczą się piosenki Superbabcia i Superdziadek

− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka

 − poznają literę b, B w toku zabaw

− będą wykonywać zadania integrujące grupę

− dowiedzą się, kim dla ich rodziców są babcia i dziadek

 − dowiedzą się, jakie prezenty sprawiają największą radość

 − dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka

− określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym

− będą doskonalić umiejętność odwzorowywania

− utrwalą przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie

 − będą rozwijać spostrzegawczość

− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem

 − usprawnią syntezę wzrokową

− rozwiną motorykę małą

 − będą dzielić wyrazy na sylaby

− rozwiną umiejętność wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi

 

Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

− będą nazywać wymarzone zawody

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Kim są rodzice?

− wykonają plakat o zawodach

− dowiedzą się, kim z zawodu są ich bliscy wody

− wysłuchają i nauczą się piosenki Kim będę w przyszłości

− będą rozwijać percepcję słuchową i wzrokową

− będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy

− będą poznawać dawne zawody i te współczesne

− wezmą udział w eksperymencie

− wypowiedzą się na temat, kim chcą być w przyszłości

− narysują wymarzony zawód

− wykonają pracę plastyczną W przyszłości będę…

 

Baśnie, bajki, bajeczki

 − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Białe gołębie

− będą wzbogacać słownictwo

 − będą rozwiązywać zagadki słuchowe

− wysłuchają i nauczą się piosenki Baśnie

 − będą oglądać książeczki i baśnie

− poznają literę g, G w toku zabaw

− odkryją zapis cyfrowy liczby 8

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− będą ustalać równoliczność zbiorów

− wybiorą najpiękniejszą okładkę książki

 − dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki

− wykonają własną książeczkę

 − wykonają maskotkę smoka

 − będą brać udział w zabawach logopedycznych

− wezmą udział w konkursie wiedzy o książkach i baśniach

− wykonają pracę plastyczną Zaczarowana książka