STYCZEŃ 2024
Wiewiórki w styczniu:
Tak mija nam czas
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Zegary i upływający czas oraz wierszy Agnieszki Galicy Tydzień ma siedem dni i Janusza Minkiewicza Zegarmistrz
− poznają nazwy pór roku
− poznają nazwy dni tygodnia
− poznają literę s, S w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Cztery pory roku
− dowiedzą się, czym jest kalendarz i do czego służy
− rozwiążą zagadki o porach roku
− poznają zawód zegarmistrza
− dowiedzą się, jakie narzędzia służą do pomiaru czasu
− ułożą własny plan dnia
− dowiedzą się, czym jest wehikuł czasu
− będą obserwowały porę roku – zimę
− będą improwizowały przy nagraniu muzyki klasycznej
− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu
Zwierzęta zimą
− wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Ptasia stołówka oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Przerwana zabawa Rysia i Diega lub Pracownia malarska wiewiórki Zoi − będą tworzyć zdrobnienia oraz nazwy ulic od nazw ptakó
− dowiedzą się, czym dokarmiać ptaki
− poznają literę n, N w toku zabaw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Dokarmiamy ptaki − rozwiążą zagadki o zwierzętach
− wykonają ptasi karmnik
− będą przeliczać w dostępnym zakresie
− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem
− wykonają odznakę dla leśniczego
− zapoznają się z pracą leśniczego
− poznają tropy wybranych zwierząt
− wzbogacą wiedzę o drzewach liściastych i iglastych
− dowiedzą się, w jaki sposób można wyrażać smutek
− wyrażą emocje poprzez różne formy ekspresji
− wykonają pracę plastyczną Las zimą
Kim są rodzice moich rodziców?
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Trema przed występem
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Czas z dziadkami
− wysłuchają i nauczą się piosenki Superbabcia i Superdziadek
− wykonają prace plastyczne Prezenty dla babci i dziadka
− poznają literę b, B w toku zabaw
− będą wykonywać zadania integrujące grupę
− dowiedzą się, kim dla ich rodziców są babcia i dziadek
− dowiedzą się, jakie prezenty sprawiają największą radość
− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Dzień Babci, a kiedy Dzień Dziadka
− określą, dlaczego należy pomagać osobom starszym
− będą doskonalić umiejętność odwzorowywania
− utrwalą przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie
− będą rozwijać spostrzegawczość
− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem
− usprawnią syntezę wzrokową
− rozwiną motorykę małą
− będą dzielić wyrazy na sylaby
− rozwiną umiejętność wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi
Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
− będą nazywać wymarzone zawody
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Kim są rodzice?
− wykonają plakat o zawodach
− dowiedzą się, kim z zawodu są ich bliscy wody
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kim będę w przyszłości
− będą rozwijać percepcję słuchową i wzrokową
− będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy
− będą poznawać dawne zawody i te współczesne
− wezmą udział w eksperymencie
− wypowiedzą się na temat, kim chcą być w przyszłości
− narysują wymarzony zawód
− wykonają pracę plastyczną W przyszłości będę…
Baśnie, bajki, bajeczki
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Białe gołębie
− będą wzbogacać słownictwo
− będą rozwiązywać zagadki słuchowe
− wysłuchają i nauczą się piosenki Baśnie
− będą oglądać książeczki i baśnie
− poznają literę g, G w toku zabaw
− odkryją zapis cyfrowy liczby 8
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− będą ustalać równoliczność zbiorów
− wybiorą najpiękniejszą okładkę książki
− dowiedzą się, kto zajmuje się tworzeniem książki
− wykonają własną książeczkę
− wykonają maskotkę smoka
− będą brać udział w zabawach logopedycznych
− wezmą udział w konkursie wiedzy o książkach i baśniach
− wykonają pracę plastyczną Zaczarowana książka