ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE-KWIECIEŃ 2024
Zamierzenia-Kwiecień 2024
Temat: Wiosenne inspiracje 2-5.04.2024
W tym tygodniu dzieci:
- będą stymulowały wszystkie zmysły,
- nauczą się wyczuwania i rozpoznawania poszczególnych części ciała
-udoskonalą zdolności manualne,
-rozwiną wrażliwość dotykową,
– utrwalą poznane litery
-dzieci podejmą próby głoskowania krótkich wyrazów
-będą wyklaskiwały i liczyły sylaby w wyrazach
– będą uczestniczyły w zabawach ruchowych
– wymienią prawidłowo głoski swojego imienia
-utrwalą pory roku, ---utrwalą figury geometryczne
Temat 2: Wiosna na wsi 8-12.04.2024
W tym tygodniu dzieci:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Kaczęta, prosięta… konięta? oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kolekcja kart
− będą rozpoznawać głosy zwierząt wiejskich
− będą nazywać pomieszczenia znajdujące się w gospodarstwach wiejskich
− poznają literę f, F − wysłuchają i nauczą się piosenki Na wiejskim podwórku
− będą szacować wagę przedmiotów
– określać, co jest cięższe, a co lżejsze
− dowiedzą się, jak nazywają się dzieci wiejskich zwierząt
− przygotują płotki do makiety wiejskiego podwórka
− dowiedzą się, na czym polega praca rolnika
− wskażą produkty pochodzące z upraw rolniczych
− wykonają prace plastyczne -Traktor i Makieta wiejskiego podwórka
− przygotują plakat wspólnie z N.
− rozwiążą zagadki
− ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak mleko trafia do sklepu)
− poznają emocję, jaką jest zazdrość
− będą układać zdania z określonymi słowami
Temat 3 -Dbamy o przyrodę 15.04-19.04.2024
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Zasoby Ziemi oraz wiersza Agaty Widzowskiej Przyjaciel przyrody
− wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci mogą wszystko
− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi
− dowiedzą się, jak wygląda litera ż, Ż
− określą, czym jest dług ekologiczny
− powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie użycia plastiku
− powiedzą, jak można dbać o planetę Ziemię − utrwalą zasady segregacji śmieci
− utrwalą układanie rytmów
− powiedzą, kim według nich jest przyjaciel przyrody
− wykonają odznakę przyjaciela przyrody
− powiedzą, czemu nie wolno niszczyć przyrody
− wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym
− dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
-17.04.2024 będą uczestniczyły w wyjeździe na spektakl teatralny „Roszpunka”
Temat 4 – Polska-Moja Ojczyzna 22.04-26.04.2024
W tym tygodniu dzieci: − poznają legendę o powstaniu Warszawy
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby A u nas…
− poznają literę h, H w toku zabaw
− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu
− wysłuchają piosenki Jest taki kraj i ją zaśpiewają
− będą rozwijać słownictwo − dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe
− zbudują pociąg z literami
− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
− będą rozwijać wyobraźnię − poznają flagi różnych państw
− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej
− dowiedzą się, kiedy jest Święto Flagi
− wysłuchają hymnu Polski
− rozwiążą zagadki o Polsce
− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej
− wykonają pracę techniczną- żaglówki
− będą uczestniczyły w zabawie z globusem
Temat 5 – Moja miejscowość i okolica 29.04-2.05.2024
- wymienia cechy charakterystyczne dla krajobrazu wiejskiego i dla krajobrazu miejskiego, segreguje obrazki według ustalonego kryterium,
- uczestniczy w zabawie ze śpiewem,
- współpracuje z innymi dla osiągniecia wyznaczonego celu,
- wykonuje makietę najbliższego otoczenia, rysuje, dokłada i przykleja elementy,
- uczestniczy w zabawach ruchowych na powietrzu,
- wymienia nazwę miejscowości, w której mieszka, wypowiada się na jej temat,
-słucha legendy związanej ze swoją miejscowością lub regionem- Legenda o Mosinie-Studnia Napoleona”, Legenda o Białej Damie z Kórnika