Zamierzenia- Marzec 2024
Marzec 2024
Tydzień I- 4.03.-8.03.2024 „Marcowa pogoda”
W tym tygodniu dzieci :
-określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawie dźwiękonaśladowczej
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Marcowy dzień oraz opowiadania Mieszanie kolorów
− dowiedzą się, kiedy używa się powiedzenia W marcu jak w garncu
− uzupełnią kalendarz pogody − poznają literę u, U
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wołanie wiosny
− poznają oznaki wiosny
− wykonają masażyki
− przygotują przedszkolny ogródek
− dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina
− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
− dowiedzą się jak ubierać się na cebulkę
− wykonają pracę plastyczną Marcowe ubrania
Tydzień II 11.03-15.03.2024 ”Mamy różne chaaraktery”
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „Uczucia „
− rozwiążą zagadki pantomimiczne
− wykonają plakat przedstawiający piramidę dobrych uczynków
− wysłuchają i nauczą się piosenki Ja jestem inny i inny jesteś ty − poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować − stworzą drzewo wartości
− nauczą się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej "Przyjaciel"
− poznają pojęcia: dłuższy, krótszy − odkryją jak wygląda litera ł, Ł
− poszerzą wiedzę o emocjach − odróżnią zachowania pozytywne i negatywne
− wypowiedzą się na temat przyjaźni − wezmą udział w zabawach logopedycznych
− wezmą udział w zabawach konstrukcyjnych
− będą puszczać bańki mydlane i uczestniczyć w zabawach z kaszą
− wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki
-wezmą udział w przedszkolnym pokazie tańca-12.03.2024
Tydzień III 18.03-22.03.2024 „Wiosna, ach to ty”
W tym tygodniu dzieci:
-wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby "Ptaki"
− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kolorowa Pani Wiosna − wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny − poznają literę c, C
− poznają liczbę 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków
− dowiedzą się, jak zbudowane są ptasie pióra
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− ułożą z figur geometrycznych dowolne ptaki
− dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika
− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych
− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie
− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków
− będą dzielić wyrazy na sylaby i wyodrębniać w nich pierwsze głoski
− wezmą udział w quizie − dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie
− wykonają doświadczenie
− utrwalą nazwy kwiatów wiosennych
− utrwalą umiejętności kodowania
-pożegnają Zimę i powitają Wiosnę podczas spaceru nad rzekę Wartę
Tydzień IV 25.03-29.03.2024 „Wielkanoc”
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− będą rozwijać wyobraźnię − wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Wielkanocny koszyczek
− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego
− będą utrwalać poznane litery
− poznają literę j, J
− wysłuchają i nauczą się piosenki Koszyczek dobrych życzeń
− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami
− dowiedzą się, jak wyglądają jaja ozdobione na Wielkanoc
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− będą prowadzić własną hodowlę
− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− wezmą udział w improwizacji
-upieką babeczki
− poszukają „Zajączka”-27.03.2024(środa)
- zasiądą do wielkanocnego śniadanka-28.03.2024(czwartek)