Marzec 2024

Tydzień I- 4.03.-8.03.2024 „Marcowa pogoda”

W tym tygodniu dzieci :

-określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawie dźwiękonaśladowczej

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Marcowy dzień oraz opowiadania Mieszanie kolorów

− dowiedzą się, kiedy używa się powiedzenia W marcu jak w garncu

− uzupełnią kalendarz pogody − poznają literę u, U

− rozwiążą zagadki

− wysłuchają i nauczą się piosenki Wołanie wiosny

− poznają oznaki wiosny

− wykonają masażyki

− przygotują przedszkolny ogródek

− dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina

− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie

− dowiedzą się jak ubierać się na cebulkę

− wykonają pracę plastyczną Marcowe ubrania

Tydzień II 11.03-15.03.2024 ”Mamy różne chaaraktery”

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „Uczucia „

− rozwiążą zagadki pantomimiczne

− wykonają plakat przedstawiający piramidę dobrych uczynków

− wysłuchają i nauczą się piosenki Ja jestem inny i inny jesteś ty − poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować − stworzą drzewo wartości

− nauczą się na pamięć wiersza Jadwigi Koczanowskiej "Przyjaciel"

− poznają pojęcia: dłuższy, krótszy − odkryją jak wygląda litera ł, Ł

− poszerzą wiedzę o emocjach − odróżnią zachowania pozytywne i negatywne

− wypowiedzą się na temat przyjaźni − wezmą udział w zabawach logopedycznych

− wezmą udział w zabawach konstrukcyjnych

− będą puszczać bańki mydlane i uczestniczyć w zabawach z kaszą

− wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki

-wezmą udział w przedszkolnym pokazie tańca-12.03.2024

 

Tydzień III 18.03-22.03.2024 „Wiosna, ach to ty”

W tym tygodniu dzieci:

-wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby "Ptaki"

− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Kolorowa Pani Wiosna − wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny − poznają literę c, C

− poznają liczbę 10

− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę

− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków

− dowiedzą się, jak zbudowane są ptasie pióra

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− ułożą z figur geometrycznych dowolne ptaki

− dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika

− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych

− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie

− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków

− będą dzielić wyrazy na sylaby i wyodrębniać w nich pierwsze głoski

− wezmą udział w quizie − dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie

− wykonają doświadczenie

− utrwalą nazwy kwiatów wiosennych

− utrwalą umiejętności kodowania

-pożegnają Zimę i powitają Wiosnę podczas spaceru nad rzekę Wartę

 

Tydzień IV 25.03-29.03.2024 „Wielkanoc”

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− będą rozwijać wyobraźnię − wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Wielkanocny koszyczek

− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego

− będą utrwalać poznane litery

− poznają literę j, J

− wysłuchają i nauczą się piosenki Koszyczek dobrych życzeń

− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami

− dowiedzą się, jak wyglądają jaja ozdobione na Wielkanoc

− będą rozwiązywać zadania tekstowe

− będą prowadzić własną hodowlę

− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus

− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie

− wezmą udział w improwizacji

-upieką babeczki

− poszukają „Zajączka”-27.03.2024(środa)

- zasiądą do wielkanocnego śniadanka-28.03.2024(czwartek)