Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze grudzień 2019
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE GRUDZIEŃ GRUPA I ,,JEŻYKI’’
- Idzie zima ze śniegiem: 02.12.2019 – 06.12.2019
- obserwowanie zmian występujących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualna pora roku,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych,
- poszerzenie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy,
- rozwijanie umiejętności poprawnego formułowania zdań i pytań,
- rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego,
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
- określanie pogody,
- nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,
- pobudzanie zmysłów, badanie i określanie właściwości fizycznych wody, śniegu i lodu,
- wyrabianie poczucia rytmu,
- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał,
- poznawanie zimowych dyscyplin olimpijskich,
- ustalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych,
- nabywanie umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych,
- rozwijanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie sprawności manualnych.
- W oczekiwaniu na święta 09.12.2019 – 13.12.2019
- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności wyrażania własnych pragnień,
- wzbogacenie wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści życzeń,
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
- poznawanie nazw dni tygodnia,
- dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni tygodnia,
- stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających liczeniu, posługiwanie się liczebnikami - głównymi i porządkowymi,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- wzbogacenie wiedzy na temat tradycji przystrajania choinki na święta,
- rozwijanie wrażliwości zmysłów,
- rozwijanie umiejętności rozumienia pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni i posługiwania się nimi,
- reagowanie na zmiany dynamiczne,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- pogłębianie więzi rodzinnych,
III: Przy wigilijnym stole 16.12.2019 – 23.12.2019
- poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności wyrażania własnych pragnień,
- wzbogacenie wiadomości na temat form składania sobie życzeń oraz treści życzeń,
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
- stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających liczeniu, posługiwanie się liczebnikami - głównymi i porządkowymi,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- wzbogacenie wiedzy na temat tradycji przystrajania choinki na święta,
- rozwijanie wrażliwości zmysłów,
- rozwijanie umiejętności rozumienia pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni i posługiwania się nimi,
- reagowanie na zmiany dynamiczne,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- pogłębianie więzi rodzinnych,
- zapoznanie się z kolejną tradycją związaną ze świętami Bożego Narodzenia - przygotowywanie uroczystej kolacji - wigilii,
- poznanie i utrwalanie nazw tradycyjnych potraw wigilijnych
- pogłębianie więzi grupowych poprzez wspólną wigilię grupową,
- utrwalanie prawidłowego zachowania się podczas spektakli teatralnych imprez przedszkolnych
IV Nowy Rok 27.12.2019 – 31.12.2019
- Poznanie tradycji związanych z powitaniem Nowego Roku
-obserwowanie zmian występujących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualna pora roku,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych,
- poszerzenie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy,
- rozwijanie umiejętności poprawnego formułowania zdań i pytań,
- rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego,
- utrwalenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni,
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
- określanie pogody,
- nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,
-rozwijanie umiejętności wokalnych